مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک زن ژیمناست ازبکستانی پس از اینکه اولین آزمایش دوپینگش مثبت شد، دومین نفری شد که به این علت از بازی‌‌های المپیک لندن به طور موقت معلق می‌شود.

 Luiza Galiulina

به گزارش آسوشیتدپرس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد لوئزا گالیولینا که ورزشکار کمتر شناخته‌شده‌ای از ازبکستان که بخت چندانی برای بردن مدال برایش قائل نبودند، از لحاظ داروی ممنوع فورسماید در آزمایش ادرار پیش از شروع بازی‌ها مثبت شده است.

پیش از این کمیته بین‌المللی المپیک وزنه‌بردار 19 ساله آلبانیایی در دسته 70 کیلوگرم، هیسن پولاکو، را پس از اینکه آزمایش دوپینگش وجود داروی استروئیدی استانوزول را نشان داد، از بازی‌ها معلق کرده بود.

گالیولینا در سال 2010 در بازی‌های آسیایی در رشته چوب موازنه برنده مدال برنز شده بود. این ورزشکار 20 ساله قرار بود در رشته حرکات زمینی به میدان برود.

گالیولینا اکنون باید منتظر نتیجه آزمایش بر روی نمونه دومش باشد. اگر آزمایش دوم هم مثبت شود، او از بازی‌های المپیک اخراج می‌شود و ممکن است به علت این اولین دوپینگش با محرومیتی دوساله مواجه شود.

فوروسماید که با نام تجاری لازیکس به فروش می‌رسد، برای درمان فشار خون بالا، نارسایی احتقانی قلب و تورم ناشی از تجمع مایعات در بدن تجویز می‌شود. این دارو همچنین اغلب بوسیله ورزشکاران به عنوان یک داروی پنهان‌کننده برای مصرف سایر داروهای ممنوع به کار می‌رود تا این داروها در آزمایش دوپینگ کشف نشوند.

  داروی تشدیدکننده کارکرد عضلانی چیست؟more

این ورزشکار می‌گوید فوروسماید مصرف نکرده و نمی‌داند چطور این دارو به بدنش وارد شده است. او مدعی شد که هنگام بیماریش در ماه گذشته مادرش او را درمان می‌کرده است؛ او گفت در این ماه برای عارضه قلبی دارو دریافت کرده و "مواد و گیاهان طبیعی بسیاری" را نیز برای کمک به خواب و آرامش‌بخشی مصرف کرده است.

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد شواهدی در تایید دفاعیات این ورزشکار مبنی بر اینکه قصد مصرف دارویی برای تقویت کارکرد یا پوشاندن مصرف سایر داروهای ممنوع را نداشته‌، نیافته است.

کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید  این دوره بازی‌ها حدود  5000 آزمایش دوپینگ چه به طور اتفاقی و چه به طور هدفمند انجام خواهد داد. همه افرادی که مدال می‌آورند باید آزمایش دوپینگ بدهند.

کد خبر 179355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز